Besøg
fredstone.com

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Fredstone 
CVR nr. 32319599
Sortebjergvej 2
6640 Lunderskov
E-mail adresse.: fredstone@fredstone.dk 
Mobil.: 31 66 10 74
SE/CVR-nummer 32 31 95 99
IBAN.: DK 1792774580754274
SWIFT-adresse/Bic-kod.: SPNODK 22
Etableringsår.: 2011

Betaling

På www.fredstone.dk kan der betales med:

Dankort (gebyr se her)
Mastercard
Visa
JCB
Diners/Discover

Forbrugsforeningen                                                                                                                                                                             

Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor) 
Mobilpay
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.fredstone.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.fredstone.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse. (kun ved store pakker)

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

- 95,00 kr. ved levering til hjemmeadresse.

- 60,00 kr. ved levering til pakkeshop.

Dog er fragten til Norge min. 385,00 Dkr. (afhængig af vægt)
Sverige min. 285,00 Dkr. (afhængig af vægt)
Tyskland 300,00 kr. dog afhængig af vægten.
Holland 300,00 kr. dog afhængig af størrelse. 

”Uanset hvor meget du køber, koster forsendelsen fra 60,00 kr eller ”Samlet køb over 1500,00 kr. leveres fragtfrit”. (kun i DK)

Levering sker med GLS og Post Danmark Leveringstiden er 1-5 hverdage. Vi leverer i hele DK.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.fredstone.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
d) får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode (punkt d indsættes kun ved aftaler om regelmæssig levering af varer)

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse på mail.: fredstone@fredstone.dk  eller tlf.: 31 66 10 74 I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument/her og medsendt din ordrebekræftelse/vare (vælg hvordan standardfortrydelsesformular gives til kunden før og efter købet)

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Hvordan returnerer jeg til webshop?

Hvis du ønsker at returnere dit køb eller dele af det, skal du blot følge nedenstående. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage pakken. 

Hvis du skal returnere en pakke til Fredstone.dk, er det vigtigt, at du pakker varerne forsvarligt ind, så varerne ikke bliver beskadiget under transport. Du kan med fordel genanvende emballagen, som du har modtaget din Fredstone ordre i.

Hvordan returnerer du?

  1. Gå ind på https://return.shipmondo.com/fredstone
  2. Indtast e-mail og ordrenummer (indtast hele ordrenummeret - inkl. 0000)
  3. Vælg vare(r) der skal returneres samt årsag til retur
  4. Vælg refunderingsmetode
  5. Vælg fragtmetode (PostNord, GLS eller Indlevering hos Fredstone, Sortebjergvej 2, 6640 Lunderskov)
  6. Retur bekræftelse (inkl. link til returlabel) sendes til din mail

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for Fredstone

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 125,00 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Ingen varer

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

- stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom med undtagelse af fjernsalgsaftaler vedrørende finansielle tjenesteydelser eller af fjernsalgsaftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,

- opførelse af bygning,
- omfattet af § 1, stk. 1, i lov om forbrugeraftaler om brugsret til logi på timesharebasis, længerevarende ferieprodukter m.v.,
- omfattet af § 1, stk. 1, i lov om pakkerejser,
- spil, hvor der for deltagelse betales en pengeindsats, eller
- hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.

2. udførte ikke finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

3. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

5. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

6. levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

7. levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,

8. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

9. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

10. levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,

11. aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

12. levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

13. levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

14. finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.

15. aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

(indsæt, hvis du sælger nedenstående produktgrupper)

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
- du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Fredstone, Sortebjergvej 2, 6640 Lunderskov.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Fredstone, Sortebjergvej 2, 6640 Lunderskov. 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.fredstone.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Har du modtaget en pakke, hvor indholdet er i stykker eller mangler, skal du inden for 48 timer efter modtagelse, kontakte Fredstone ApS, med henblik på en reklamation.

For at kunne behandle en reklamation, har vi behov for at få tilsendt følgende.

Ordre-/fakturanr

Fotodokumentation:

  • Alle udvendige flader
  • Indvendig beskyttelse
  • Beskadiget indhold.
  • Pakkelabel (pakkenr)

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Fredstone ApS, Sortebjergvej 2, 6640 Lunderskov.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på www.fredstone.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Fredstone.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktører for Fredstone har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.fredstone.dk er Charlotte Strømgaard Sørensen

Oplysninger afgivet til www.fredstone.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
OBS! Hvis i har en aftale med eksempelvis et anmeldelsessite vil det betegnes som, at der videregives oplysninger til tredjemand. Det skal i oplyse om her, og angive hvem i videregiver oplysninger til.

Som registreret hos Fredstone.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Fredstone.dk via e-mail fredstone@fredstone.dk 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Frederik Strømgaard Sørensen – fredstone@fredstone.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Indsæt: adresse, mailadresse, url, telefonnummer for de nævn der er relevante for de varer eller ydelser du sælger på din netbutik) Du finder nederst en ikke udtømmende liste over de mest almindelige klagenævn – Det er op til dig som erhvervsdrivende at oplyse hvilket klagenævn der er relevant for din netbutik. Se de mest almindelige klagenævn her

 

Har du rettelser, kommentarer, forslag eller spørgsmål til vores produkter eller side, vil vi meget gerne høre fra dig! Send en mail på fredstone@fredstone.dk